روبان صورتی

روبان صورتی

روزنوشته های همسر زنی از روزهای آغازین مشخص شدن ابتلا به سرطان
روبان صورتی

روبان صورتی

روزنوشته های همسر زنی از روزهای آغازین مشخص شدن ابتلا به سرطان

1.سلامی چو بوی خوش آشنایی(یادداشت اول روبان صورتی پیشکسوت)

سلام به روی ماهتون.

 سی و پنج سالم بود که اومدم تو لیست روبان صورتی ها. یعنی چی؟ یعنی یه توده فینگولی سرطانی تو سینه ام پیدا شد و سفرمن برای درمان شروع شد که پر از تجربه های خوب و بد بود، اما تهش یه حس من از پسش براومدم و بالاخره شکستش دادم گنده بدست اومد.

باید بگم که به لطف ژن های پلاسیده ای که دارم، از بیست و پنج سالگی خیلی منظم و فشرده تحت نظر دکتر ها بودم، با اینکه سابقه کنسر در نزدیکانم داشتم و دست به دکتر رفتنمون زیا بود ولی وقتی جواب آزمایش نمونه برداری رو گرفتم حسابی گیج و سردرگم شدم و البته که ترسیدم و اشکم هم دراومد!

با اینکه تو کل دنیا، سرطان سینه مثل سرماخوردگی شایع هست اما رفرنس یکپارچه و جامعی برای سوالاتم پیدا نکردم و برای جواب هر سوال از جاهای مختلف باید پرس وجو میکردم .

این شد که تصمیم گرفتم اینجا برای کمک به کسانیکه تو این مسیر قرار گرفتن، از تجربه هایی که داشتم ، اطلاعاتی که کسب کردم و از کمک دیگران استفاده کردم به زبان خودمونی و ساده بنویسم.

یه موضوعی که برای خیلی هامون اتفاق افتاده اینه که وقتی برای بیماری میریم سراغ اینترنت، برای یه سرماخوردگی ساده انقدر چیزهای منفی نوشته شده که ناخودآگاه حس مردن بهمون دست میده ... حالا فکر کن اسم توده سرطانی هم بیاد وسط ... ببینید تو تشخیص و انتخاب فرایند درمان آیتم های خیلی زیادی دخیل هستند که چیزی که متخصص ها با چندین سال درس خوندن یاد گرفتن، با سرچ یکی دو روزه بدست نمیاد، یا حداقل اونقدرها هم قابل اتکا نیست.

اما بر اساس تجربه و بنظر من – که پزشک هم نیستم – باتوجه به اینکه پزشکها یه سری کارها رو بصورت روتین انجام میدن، پیش میاد که دقتشون کم باشه یا خسته ان و حال ندارن دانششون به روز کنن!

 پس در کنار تشخیص پزشکها بد نیست کمی اطلاعات تکمیلی هم داشته باشیم. 


میشه لطفا جواب هر سه سوال نظر سنجی رو بدین؟ 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد